tisdag 17 mars 2009

Två Lo, en utmaning till kursen o en fritt skapande

Detta var en utmaning från scrapbooking kursen. Jag gjorde den enkel med bla papper från Pattern Paper, som jag gillar.
Den blev väldigt enkel och så ska det vara, för den visar tsunamins spår, där vågen kastat en militärbåt 2 km upp på land. Då vill man inte ha bling och blommor och liknande. Satt fast datumnotisen med en liten klämma som jag chalkat.


Denna var helt fritt skapande, en stämningsfull bild på min äldste son och jag. Tycker mycket om denna bild. Den är samtidigt lite vemodig, för vi hade så mycket sorg i oss fortfarande efter min makes/hans pappas död. Men Thailands resan var verkligen terapi för oss, att bara få vara med varandra och vara utan vardagen hemma.

Pappret jag använt var från Dream Streets Papers och Pattern Papers. Bokstäverna tog jag från Wassail (Basic Grey). Satt dit lite punchinella och en stor vinröd tygblomma som jag satt limglitter på. Doodlade lite och sedan var jag nöjd. Ja, jag satt lite 3 D lack också på bokstäverna.

Nä, nu är det dags att börja med middagen och sedan barnkalas kl 6.

2 kommentarer:

Maja Stokk / eyovine sa...

Två super Loer. Gillar den övre massor... sååå talande på nåt sätt.. Har nu plockat iordning lite scrapsaker til dig. Hoppas något kommer att falla dig i smaken =).... Peter får väl ta det med sig när han kommer hit nästa gång.
Nu ska jag se nyheter å sen LOST!!!!

Kramiz Maja

ScrapMi@ sa...

Fina LO:s.....alltid någon nytt när jag kikar in här Du skapar på löpande band så kreativ Du är =)

Hörde ryktet om föreningen....hade några scrappande Piteåbor på beesök i helgen. Då kanske det blir pysselträffar framöver då ;-)

Kram//Mia