lördag 26 december 2009

En fröjdefull jul med magsjuka..


Det har varit en underlig jul, två av barnen insjuknade i magsjuka, stackarna!! De blev nästan satt i karantän. Vi andra tog Whisky, pepparkorn och har spritat och spritat och än så länge har vi klarat oss :-) Jag hatar magsjuka och var rädd att jag skulle få det, för jag blir så ynklig :-) Maken har ju också varit i Timrå och dessutom suttit i bilen med de stackars sjuka barnen och när han kom hem så blev det ju en massa kramande...men peppar peppar ta i trä...jag har klarat mig än.

Men vi firade jul i alla fall med lite släktingar här och igår var vi hos min far på kalas + middag. Idag har jag pyjamas dag. Så blir någon hungrig säger jag bara: Öppna kylskåpet!! En riktig mamma dag med andra ord :-)

Inatt eller imorse när jag hämtade bonusdottern kl 0500 var det så underbart vackert ute, snön gnistrade så vackert, det såg ut som att någon hällt ut glitter överallt och alla gatlampor skickade en klar stråle upp mot himlen, såg ut som ett ljusspel. Vintern var verkligen som vackrast denna morgon stund.

Hoppas hinna med lite scrappande under min 11 dagars ledighet. Nä, nu ska jag börja slöa och njuta av denna dag igen.
God fortsättning på alla!!

1 kommentar:

Maja Stokk / eyovine sa...

Ja det var ju inte den julklappen jag ville ge er =/... hoppas innerligt att ni andra slipper!

Kramiz Maja