måndag 25 april 2011

50- års kalas igen =)

Då blev det att tillverka ett kort igen. Kanske man blir kortmakare, hahaha. Gör så lite kort att jag hade bara fyra färger att leka med då jag färglade men det fungerade ju ändå. Kanske måste köpa fler ;)

Igår var vi på ett trevligt 50-års kalas igen . En av våra grannar som tycker om att jaga, fyllde år igår. Det bjöds på god smörgåstårta och andra goda tårtor. Alltid roligt med kalas.
Själva, jag och maken närmar oss med stormsteg 50-års strecket. Jag sparar redan semesterdagar, så att vi kan åka på en längre resa när vi fyller år =)

Sedan blev det middag, grillning hos bäst grannarna. Vi var inte så jätte hungriga kan jag ju säga =).
Då är snart påskhelgen över, med mycket soligt väder och god mat. Idag är det dock mulet men varmt i luften. Katterna springer in och ut.

Ikväll blir det filetto di porko, italienskt marinerad fläskfile med kall hemmagjord potatissallad med päronsallad. Lät väl gott?! Gillar ju att laga mat då man får tid på sig. Gillar inte snabb vardagsmat men man är ju så illa tvungen då man jobbar. Försöker dock planera mat för en hel vecka, hatar att inte veta vad man ska äta.

Ha en skön annan dag påsk!! Det ska vi ha, njuta av sista lediga dagen. Ska dock vara ledig på fredag och om möjligthet ges, så kanske jag flexar lite i veckan, får se. Ska byta rum på jobbet, så det är mycket att flytta på.

Inga kommentarer: