lördag 16 januari 2010

Vinterlivet

Att fota sin Lo, speciellt om de är ljusa, är ju helt hopplöst nu. Sedan har jag ju inte världen bästa kamera :-( . Gissa vad som är högst på önskelistan när jag fyller år?!?
Har i alla gjort en LO på maken och bonussonen då vi är i Kablafjällen ovanför Årrenjarka. Det som syns i bakgrunden är det magiska Sarek massivet. Man får kickar av att se denna vackra vy, så mäktigt och man känner sig så liten. Detta ger en ro i själen.


Här är en LO till från påsken 2008 i Årrenjarka, då vi hade så kallt men ändå var ute på dagarna. När vi vaknade på morgonen var det -38 gr, mitt på dagen -20 gr i skuggan, varmare i solen, mellan -10 till -15 gr. Men vi tog i alla falla skotrarna och åkte upp till första fjällsjön. Åt lunch ute och aktiverade oss för att hålla värmen. Det var inget svårt att somna i på kvällarna ska jag säga. Men först var det alltid kortspelet MAS.
Där vi har stugan heter Änamus, och detta ligger tvärs över sjön Saggat som börjar i Kvikkjokk, två mig från stugan. Här är min mormor uppvuxen och det känns fantastiskt att få vara där hon sprungit som barn.

För övrigt så har scrappandet kommit igång, sakta men säkert, gjorde bara en LO under ledigheten. Hade dock o-träff i måndags, och gjorde då två stycken. Varav jag visar en här, den översta.
Första arbetsveckan är också över, den var seg. Två sjuka har vi också i familjen, maken och bonusdottern.
Hoppas de kryar på sig, så att de kan njuta av helgen, för det gör jag redan :-)

Inga kommentarer: